Historien

Les mer om Norges mest komplette motorsportarena

Det begynte i det små...

Det begynte i det små med ei 8-tonns gravemaskin for å grave prøvehol. Med medbrakt niste og fred og ro i matpausa. En gjeng med enduroentusiaster satte i gang med å bygge endurobanen i 2013. Fortsatt var det idyll og ro i pausene. Så – i 2014 skulle MX-banen bygges. Det vart kjørt inn gravemaskiner og bulldoser og folk stilte opp med traktor og lastebiler. På den første store dugnaden var det over 30 personer i sving. Maten var mer eller mindre forbrente pølser og burgere.

Stor stemning til tross...

Stor stemning til tross, vi ble enige om at dersom vi skulle få folk til å arbeide skikkelig i siste aukt, måtte det bedre kost til. «Prosjekt mat» vart så vellykka at selv med 30 maskiner i sving var det folk til overs. En kan trygt si at kål frå Fefor gjør det enkelt å få folk til å stille opp på dugnad. Dugnadsviljen har vært på topp hele tiden. Det har vært god stemning og sosialt og artig hele veien. Samtidig har det vært god disiplin i arbeidet.

Som eksempel...

Som eksempel kan nevnes åpningsdagen av MX-banen. Vi møtte opp søndag kl 06.30 for å gjøre siste innspurt til åpningen kl. 13.00. Det var innlagt matpause kl. 10.00. Litt før kl. 10.00 kom det beskjed over intercomen: Det blir ikke mat!. Alle så at det var med nød og neppe vi ble ferdige til rett tid, og alle fortsatte jobben. Den effektiviteten og arbeidsmoralen som ble vist under hele dugnaden står til toppkarakter. Det er lett å forstå hvorfor gudbrandsdøler er attraktiv arbeidskraft!